日中英のマルチリンガル育児ブログ/中日英多种语言育儿博客/Japanese, Chinese and English maltilingual parenting blog

日本人妻、中国人夫の国際結婚、一人息子を育てる時々バイリンガルの育児ブログ

コロナ奮闘記/A story about my family’s COVID-19 struggles

(english is at last)

こんにちは。

色々あって更新が滞ってました。

 

家族全員コロナになっちゃってました。

 

木曜夕方の息子の高熱から始まり、

丸2日後土曜の夕方に夫が先に発熱、

その数時間後土曜の深夜に私が発熱。

 

息子が高熱を出してすぐ、

親が風邪薬やお粥やゼリーなど買いに行きました。

案の定、後から親が発熱しはじめました。

 

 発熱が始まると寒気がして、

夏なのに布団をかぶって震えてました。

 高熱の続いた約丸一日は、

とてもとても辛かったです。

 全く起き上がれず、

副反応の発熱の比にならない辛さでした。

 咳のせいか胸の痛みもあり、

 カロナールを飲んでも熱が下がらず、

 食欲もないのでとりあえず水分とって、

 ゼリーとか梨とか少し食べて家にある薬飲んで寝てました。

 

 あまりにも苦しくて妹と、

 医師である叔父にも電話しました。

 叔父によりますと、

 コロナ軽症は特効薬はない、

 自然治癒力と対症療法で治すしかない、

 カロナールでも良いし、

 総合感冒薬があるならそれでも良い。

 症状に合わせて飲めば良いとのことでした。

 

 家にあったカロナールは300だったのですが、

 1錠では効かないので2錠飲みました。

 

 息子は丸一日高熱で家にあったカロナールと鼻水の薬を飲ませていたら熱はすぐ引きました。

 鼻水は1週間くらい続いていました。

 咳はほとんどなかったです。

 昔なったRSの方がよっぽど辛そうな印象でした。

 

 私と夫は4日くらいで熱は引きましたが、

 やっぱりしっかり元気になったのは14日目くらいだったかもです。

 軽症の部類であったとは思いますが、

 もう一度かかりたくはない病気でした。

 

 熱が出て数日してから、

 嗅覚障害になりました。

 アロマオイルの原液の匂いを嗅いでもなんの匂いもしませんでした。

 このままずっと匂いがわからなかったらどうしようと思いましたが、

 数日したらだんだんと嗅覚が戻ってきました。

 なお、味覚はありました。

それでも嗅覚がない時はしょっぱい、甘いなどは分かるのですが、

 風味とか味わいのようなものは感じられなかったです。

 嗅覚のせいかなとは思いましたが。

 

 なお、ワクチンは夫婦は3回打っていました。

 息子は5歳になりたてでうっていません。

 息子からのスタートだったので隔離も難しかったです。

 大人からなら頑張って隔離もできたかもしれないですが、

 息子を一人で置いとくわけにはいかないし💦

 一人で看病する手もあったけど辛いし😭

 

正解は分からないけど、

マンションワンフロアで生活してますし、

家族全員なってしまったのは致し方なかったのかなと思います。

 

息子の保育園のクラスでは息子がなると同時にクラスターが発生していました。

保育園でもらってきたのだろうと思います。

かといって永遠に登園自粛するわけにもいきません。

 

仕事は解熱するまではお休み、

隔離期間までは在宅勤務で対応しました。

解熱するまでは食欲もありませんしパソコン開けないくらいの体調でした。

 

前半は高熱が辛く、後半は隔離が辛く、

心身共にやられました。

 

息子が診断確定してから、

自治体のパルスオキシメーターと食料支援を申し込みましたが、

迅速に届いて本当に助かりました。

 

そんなこんなでコロナ闘病の記録でした。

f:id:papa613:20220812213559j:image

息子は高熱からの回復途中で、

親戚からの贈り物のどじょうすくい饅頭が

とても美味しかったそうで1日二つも食べていました。

あとは回復途中はおにぎりとか、

かっぱ巻きとか、そうめんとか

よく食べていました。

 

どじょうすくい饅頭、ありがとう。

 

f:id:papa613:20220820084232j:image

息子がハーシーズに登録。濃厚接触者は抗原検査キットを申し込んで送ってもらえて、陽性になりました。

---------

Hello!

There were so many things, so I couldn’t update this blog.

 

All of my family members caught COVID-19.

It was started from my son; he had a high fever in the evening on Thursday.

I took my son to the hospital, and my son tested positive of COVID-19.

A whole two days after, my husband had a fever in the evening on Saturday.

Few hours later, I had a fever in the midnight on Saturday.

 

Soon after my son had a fever,

my husband went to buy some rice porridge and jelly.

As I expected, we parents had a fever later.

 

When I had a fever, I had chills.

Even though it was summer, I was shivering with cold, and put a comforter on myself.

 

I was very hard when I had a high fever.

I couldn’t get up at all.

The COVID-19 compares nothing with vice reaction of COVID 19 vaccines.

 

I felt a pain in my chest because of cough.

I took a medicine, acetaminophen.

But my fever wasn’t going down.

I didn’t have appetite, so l drunk water and ate a jelly and a little Japanese pear anyway.

I took some medicine which was at home.

I just slept.

 

I was so hard that I called to my sister.

After that, I also called to my uncle who is a doctor.

 

According to my uncle, convid-19 has no specific medicine.

It must cure by spontaneous healing power and symptomatic treatment.

Acetaminophen and synthesis cold medicine are good for COVID-19.

We’d better take them according to our symptoms.

 

There were acetaminophen 300 tablets at home.

One tablet wasn’t effective to me.

So, I took two tablets.

 

My son had a high fever whole day.

I let him take an acetaminophen powdered medicine and medicine for runny nose.

His fever went down soon.

His runny nose continued for one week.

He became not to have coughs.

I think it was harder for him that he had the respiratory syncytial virus infection before.

 

I and my husband’s fever went down 4 days after we got a fever.

It needed 14days for fully recovering.

 

I registered my son on HER-SYS, the management system of COVID-19.

I and husband, a close contact person of our son, applied the antigen management kit for COVID-19.

Tokyo government sent us them quickly, and we tested positive.

 

This is one of the mild cases, but I wouldn’t get this ill again.

 

Few days after I got a fever, I got a difficult smelling.

 

When I smelled the undiluted aroma oil, I couldn’t smell anything.

I was afraid I can’t smell anything forever.

Few days after, I could smell little by little.

 

By the way, I had sense of taste when I was suffering from COVID-19.

 

During I couldn’t smell anything, I only could taste saltiness and sweetness.

But I couldn’t taste the flavor.

I think it is because of I lost the sense of smell.

 

Our couple had gotten the vaccination three times.

My son had not vaccinated because he just became 5 years old at that time.

 

Our family's infections started from my son.

It was difficult to isolate him.

If our infection started from an adult,

we might be able to isolate someone.

But parents can't leave their children alone.

 

I think it is impossible to take care of a sick child alone.

But I think it is difficult to continue to take care of a sick child.

 

I don't know the correct answer.

Our family live on one floor of an apartment.

 

It is natural that all family was infected with virus.

 

At my son's nursery school,

A COVID-19 cluster was occurred at the same time of my son got a COVID-19.

 

I think he got the COVID 19 from his nursery school.

But we can't let him absent forever.

 

I took leave my work and don't have appetiteuntil my fever fell down.

I can't open my computer at all.

 

I felt hard about the high fever at the beginningof infection and the isolation at the end of infection.

My mind and body were damaged.

 

After my son was diagnosed as COVID-19,

I applied an oximeter and food support from Tokyo metropolitan government.

I was very relieved because those support were very helpful.

 

My son ate the Dojyosukui Manju (loach scooping dance Manju), those are gift from our relatives, at the half of recovering from a high fever.

He said it was so delicious.

He ate two Manju’s at one day.

Thank you for the Dojyosukui Manju!

 

 

At that time, he often ate a rice balls, some cucumber rolls and Japanese noodles, etc.

 

That’s a story about my family’s COVID-19 struggles.